Alla inlägg under mars 2009

Av Jennie Karlsson - 25 mars 2009 09:40

Nervös, nervös,nervös! Nu är det exakt 50 minuter innan mitt tåg går, hela den långa vägen till Oslo. Magen kniper, lite grann i alla fall. Det där med tåg är jag inte riktigt säker på, och här ska jag åka helt själv. Hela vägen till Oslo, och ska vara med om hela FYRA byten?!  Hjääälp, haha. Det är det jag är mest nervös för. Jag känner mig nästan som Anna när hon var lika stirrig och stressad i Stockholm när hon skulle hämta sitt visum. Men den resan slutade ju trots allt bra... Vi får se :)


Wish me luck !

Av Jennie Karlsson - 23 mars 2009 23:49

Nu är Jennie uppe fast det att hon inte borde vara uppe. Fullspäckad dag imorgon som väntar. oc upp tidigt som tusan ska jag också. Jag ska nämligen klippa mig redan vid 9.00 Bah vad gör jag uppe? Sanningen är dock den att jag inte kan sova ännu..

Men, det underbara är att jag hinner Äntligen träna imorgon! Spinning blir det. och efter det blir det fika :) hela dagen kommer att bestå av packning, och dans och färga håret! Blir en packad men rolig dag tror jag!


Jag ä så nervös så jag spricker, längtar massor! En dag kvar :)


God natt.

Av Jennie Karlsson - 22 mars 2009 00:36

Nu är jag hemkommen från jobbet, och idag jobbade jag bara till 00. och jag kan tycka, att om man jobbar så länge kan man lika gärna jobba stängning, för man är inte alls trött när man kommer hem. Laddat upp en massa energi på jobbet (blir ju inte sämre när Frida och Emelie jobbar också), sen kommer man hem med en uppladdning så man står och hoppar upp och ner, hela tiden.

Nu sitter jag och väntar på tvättmaskinen, måste tömma den innan sängdags, annars får jag blöta kläder imorgon när jag ska jobba :) haha.


Måste meddela att idag så åt jag världens godaste middag. Familjen åt som sagt ute idag, och dagens val blev terassen. (låter som vi äter ute ofta, men så är inte fallet). Jag tog en Black&White, och den är ju helt oslagbar! Oxfile och fläskfile med klyftpotatis. Yamie. Gudomligt gott. Hela stunden var trevlig, tack familjen :)


Ni får ursäkta för denna meningslösa fakta, nu ska jag roa mig med något annat :) Goodie night.


< 4 dagar kvar>

Av Jennie Karlsson - 21 mars 2009 16:18

Tjoohej!

Idag är en riktigt bra dag. Den började med dans klockan 11. Lindy hopp, heter dansen. Stuffa i Karlshamn hade bjudit in Bromölla till dans. Det var riktigt skoj! Det är en annorlunda och gammelmodig dans. Svår ibland, men riktigt rolig! Synd att jag missar fortsättningen på den, det krockar med en annan kurs som hålls i Bräkne-hoby, med en annan gammal tävlingsdansare. Lite tråkigt.. Men självklart ser jag fram emot denkursen också :)


Snart ska jag äta middag med familjen. Ska bli trevligt att hitta på något allihopa för en gångs skull. Brukar inte alltid finnas så mycket tid till det :)

Sen blir det full fart till jobbet, för att jobba till 24.00.


Kolla på det här klippet. Det är denna dansen vi har dansat idag, men absolut inte på långa vägar i den farten och med den akrobatik. Men, grundstegen  och nybörjarturer :) Take a look, tänk om man hade kunnat dansa så...

Av Jennie Karlsson - 18 mars 2009 23:52

Då var man hemma igen i sin vanliga position i soffan, pigg som en nötkärna.

Har jobbat ikväll, och var en hel del folk. Som kanske varit i Mörrum och kollat på hockey? För där var det full hålligång ikväll mellan Mörrum och Jonstorp. Vinst för Mörrum hörde jag, ah yeeah :D Riktigt gött.



Igår kollade jag en snutt på Bamse här hemma, tack vare kära syster och hennes kompis. Fick ett litet ryck och sätta igång en gammal film vi hade :) Alltså, dom gamla filmerna är ju verkligen speciella. Såå roliga! Dessa ljudeffekter, alltså man kan ju inte sluta skratta.Idag ville jag nästan se mer av bamse. Men tänkte att nu gick det för långt, då satte jag på disney channel i stället, och kollade på Hanna Montana. vet dock inte om det är bättre? haha. Barnasinnet sitter minsan i fortfarande, men det är väl inget fel med det? Varför bli vuxen och tråkig redan nu? nej fy..


Hittade ett roligt klipp på Youtube.. Take a look :)

Av Jennie Karlsson - 18 mars 2009 14:18

Puh, nu är jag klar. Har varit ute i det härliga vårvädret och gjort min bil sällskap. och på köpet är den nu helt ren, invändigt åtminstonde :) Men det är ju insidan som räknas, eller hur?! Det ordspråket kanske inte passar just till bilar, då utsidan brukar vara mer viktigt. Men vad fasen :)

Har suttit inne i bilen och pillat bort minsta lilla skit med tops. Inte illa va? Pappa kommer i alla fall bli glad. Han har grämt sig alltför länge nu hur skitig den har varit. Så han tog första steget åt mig nu i helgen och tvättade utsidan. Tack för det :)


Nu är jag riktigt sugen på att gå en lång runda! Så nu ska jag nog uppdatera min mp3 med ny musik, och sedan sätta på mig joggingskorna och gå en solig promenad i byn med solen i ansiktet i högsta hugg. Mmh..

Av Jennie Karlsson - 17 mars 2009 23:09

God kväll.

Just nu sitter jag, som vanligt, i soffan i vårt vardagsrum med datorn framför mig. Oturligt nog är jag pigg, tack vare det kvällsdagliga kaffet som jag druckit för en stund sedan. Vanligtvis brukar jag kunna somna ändå, utan problem. Men den senaste tiden har det varit lite problematiskt, oturligt nog. Så nu har sovguden Jennie fått sömnproblem? Ja nästan så, eller jobbar för mycket kvällar så jag är pigg en längre tid? Så kanske det också kan vara...


Sen vill jag säga till dig Therese, att eftersom du var onyttig nu i helgen. Så avnjöt jag nyss en gudomligt god Ben&Jerry's glass :) Som jag har längtat efter denna glass. Den satt fint i magen den!


Det sista jag vill säga ikväll är att jag tycker att denna låten borde ha vunnit melodifestvalen...! (Även om jag faktskt har accepterat och gillar Marlena)



Av Jennie Karlsson - 16 mars 2009 13:59

Uh, det har varit en kanon helg. precis som jag hoppats på!

I lördags var det Lönsboda som gällde!  Jag och Jenny begav oss till hennes kompis Emelie för att förfesta. Blev många goda drinkar (tack vare Emelie, som gått bartenderutbildning), snack och någon konstig lek? haha. Ah, jag lovar jag ska testa den på er här hemma nu, eller kanske mina första offer blir Linnéa och Jessica? För tror inte det blir något partaj för mig förren dess :)

Lagom på g stod Scotts på tur. And Yeeeah! Fy tusan vad bra! Träffade ändå en del människor man kände, riktigt roligt! Blir ju inte sämre när bandmedlemmarna sjunger som gudar, och har ett utseende man inte direkt klagar på:) hihi. Kommer nog upp bilder från kvällen senare!


Igår jobbade jag stängning, och nu håller jag på att städa. Ja, det behöver ju också göras ibland. Så nu ska jag inte sitta här mer, ha en bra dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards