Alla inlägg under februari 2009

Av Jennie Karlsson - 22 februari 2009 00:22

Ja herregud, tänk vad roligt man kan ha det på jobbet ibland. Otroligt skönt ha det varit att jobba idag. Innan jag skulle dit fruktade jag detta pass, för jag trodde (fel av mig) att det skulle bli sjukt mycket att göra. Men icke sa nicke, det var väldans lugnt och skönt och nästan inte en kotte som dök upp. Så Sofie, Hille, Jenna och jag snackade en massa skit. och gjorde lite nytta. När klockan är 4 minuter innan tolvslaget, gör jag en glass, en mcflurry Lion för att vara exakt. Jag tar kolasåsen (för hand! Tack vare Jenna som skulle förbereda dessa såser inför stängning! redan vid 22!) och känner helt plötsligt något varmt på min sko och byxa..? what, vad händer nu liksom? Tror ni inte att duktiga Jenna spiller ur hela behållaren till mjölken från kaffemaskinen?! HAHA, säger jag. Det var mitt absolut bästa skratt denna kväll. Rätt åt dig din lilla räv, hela kvällen fick jag stå där och göra alla glassar för hand med alla såser. Så innan jag gick fick jag se en bra bild framför mig. Jenna med en mopp i hand, in action! Yeeah! That's the end of my story :)


Good night, and enjoy!

Av Jennie Karlsson - 17 februari 2009 23:12

Det är ju typiskt, att jag aldrig lär mig! Jag kan ju inte stå emot frestelserna. Det slutar alltid med en katastrofal besatthet som man inte alltför lätt kan komma ifrån. Ja, serier må vara oemotståndliga! och denna gången The Lipstick Jungle för min del. Det är någonting speciellt med den serien. den har en dragningskraft som lockar avsnitt efter avsnitt, och jag kan inte sluta titta! Idag har jag sett 6 av 7 avsnitt. Ooops. Nej, jag har inget liv. men jag måste göra någonting på min lediga dag :)

Men på något krokigt vänster så blir jag stressad när jag tittar på den. Det utspelar sig i New York, och stressen i det dagliga livet där skapar en oro i min vardagssjäl så jag knappt kan sitta still. Lockelserna och frestelserna i filmen får mig att se vidare! Imorgon är en ny ledig dag, får se hur mycket man hunnit se då...


Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 17 februari 2009 11:31


Jag och Henrik!


Ja Astrit, bokstavligt talat. Jag är så jävla nöjd!! Kolla bara bilden, helt underbar!

För att återgå till i lördags kväll, så var hela kvällen riktigt lyckad! Åkte dit med Jenny, och David var också där. Vi trodde inte att det skulle komma alls mycket folk. Men efter att ha kommit bakvägen till entrén, så möts vi av 30 meter lång kö!!! What? Vad är det här liksom. Stelfrusen var man också med klänning och nylonstrumpor i den minusgradiga kylan, och där fick vi stå i säkert en halvtimme. Brr. Väl inne så ser vi Scotts (!!) på en liten scen, med ett LITET dansgolv. Ja herregud, inget dansande till scotts. Men fick stå framför scenen som en liten flicka med stora förväntansfulla ögon som om jag inte sett något liknande. Dom var bra, riktigt bra! och tusan, att jag glömde min kamera, som jag så innerligt lovade mig själv att INTE göra! Jenny också, men fick i alla fall en bild på Henke! (kom på att jag hade mobilen i jackfickan i garderoben).
Måste dock tillägga att basisten i Scotts var sjukt mycket mer social och trevlig än Henrik, och hans utseende ska man väl inte heller klaga på! Fick dock ingen bild av honom, fy skam! Kanske får man en bild den 14 mars om dom kommer till Granada. Då måste dom dock åka ut ur melodifestivalen! (hoppas hoppas).

Kvällen var den bästa på länge! Träffade många trevliga människor:) Så tack, framför allt Jenny & David för denna super kväll!

IRL

Av Jennie Karlsson - 15 februari 2009 13:49

JAG HAR TRÄFFAT SCOTTS, PÅ RIKTIGT!


PRATAT MED DOM, PÅ RIKTIGT! 


bildbevis kommer senare :)

Av Jennie Karlsson - 14 februari 2009 12:52

Idag är det lördag, och dessutom Alla Hjärtans Dag. Kärlekens dag. Dagen då alla nära och kära kan visa sin kärlek till sina närmaste. Jag har dock ingen gulleplutt att mysa till det med. Därför får jag kränga i mig en Hjärt bakelse i stället som tröst. och det var inte dåligt det heller må jag säga! Kalorierna satte sig på sin plats..


Alla mina vänner, ha en underbar Alla Hjärtans Dag. 



Ikväll väntas en händelserik kväll i K-stad, Scotts ska som sagt uppträda! Är så taggad, jag kommer definitivt inte glömma kameran ;).


Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 13 februari 2009 23:22

Dagens bästa!

Filmtittande med Therese. Björn Gustavsson, Benjamin. En sådan klassiker!

Har haft just det här klippet i hjärnan hela dagen, så jag bjuder på ett klipp.


"4 av 5 toasts, kanonkul" HAHA



Av Jennie Karlsson - 13 februari 2009 09:17

Fredag,fredag. Härliga fredag, och jag är ledig! Gudomligt skönt. Kommit upp i tid nu också och sitter nu i soffan och lyssnar på Scotts. Läckerbiten själv ju. Fick ett ryck häromdagen att skaffa mig Scotts och dansbandskampens skiva! Så nu ekar det dansbandsmusik i huset så att väggarna står utåt. Fy, tänker ni. Underbart, tänker jag! Bara för att jag ska se Scotts på lördag i Kristianstad, med Jenny! Yeeay. Ska bli skitskoj! Så nu måste jag förbereda mig på sångens texter så man hänger med i svängarna!

Här är ett smakprov på Scotts bidrag i dansbandskampen - Fröken fräken.




Av Jennie Karlsson - 8 februari 2009 00:52

Nu sitter jag hemma i min soffa. Lagom dragen efter ett antal glas vin från annas avskedsmiddag. Hatar det ordet! Men det var ett sista avsked på ett år nu från anna. Kommer sakna dig massor snäckan! Denna hösten har varit helt oslagbar! Vi tar igen det om ett år igen, kanske i Göteborg då?;) Allihopa...

Har nog dock inget mer att säga..  Lägger upp en underbar bild till minne for so long. Tack för ikväll !


 


Love and peace.

Ovido - Quiz & Flashcards