Alla inlägg under december 2008

Av Jennie Karlsson - 19 december 2008 11:34

Nu var det längesen jag skrev här. Har inte haft ork till det. Tråkigt värre, för denna senaste veckan har det faktiskt hänt en del händelserika saker. Så när man äntligen har något vettigt eller intressant att förmedla, så orkar jag inte. Aja, här kommer en snabb update om den senaste dagarna:


Det har blivit en del jobb, besök i växjö, julshopping med farmor, massa fika, julklapps shopping, filmkväll och feeest.

Kort och gott kan man säga att detta innefattar dom senaste händelserna!

Dessutom, bankrån i hålan mörrum. Är detta möjligt liksom?!

Sen, jordbävning i danmark, skåne och blekinge. Jag hade tur/oturen hade missa den.


Plus,  att Jessica klarat körkortet! GRATTISGRATTISGRATTIS!

Plus, att Jessica fått jobb i Norge!

Plus, att nu har Jessica och Linnéa fått bostad i Norge! Congratz!

Plus, att snart ska mina små muppar åka härifrån. Inga congratz.

(Kul för er såklart) 

 


En del invecklade konversationer om pålitlighet inom vänskapskretsen har påfrestats och kanske på vissa håll inte går att bevara? Some one just hit the line.


Ikväll blir det feeest! Utgång på Harry's blir det, och som för mig inte längre är någon vana. Men nu är jag back on track. let's dance tonight! let's show our moves tonight!


Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 8 december 2008 23:18

Hektisk (häktisk, hur fasen stavas det?) dag idag. Eller rättare sagt en nyttig lång dag har det varit.

Började att jag var uppe med tuppen redan 9.00 för att gå/springa med Therese. Vi var förvånandsvärt duktiga, inte sant esa? Vi skulle jogga 5 minuter, gå 10 minuter. Men, vi var så duktiga (eller det berodde egentligen på att den sista springrundan blev för liten) att vi sprang hela 10 minuter i rad! Imponerande må jag säga. Var inte alls ansträngande, förutom att lilla jennie pennie fick HÅLL. Jobbigt värre. Annars så kör vi på jogging tur nästa runda. Det blir dock inte förrens på fredag. Attans bananer att vi inte kunde tajma in det denna veckan, men vi kör stenhårt på fredag!


Hela dagen har bestått mestadels av julklappsshopping med Linnéa. Jag hittade dock inget, men kom på en del bra idéer. Medans Linnéa faktiskt, till och med, hittade en del julklappar. En liten sten som lättat hennes hjärta. Du har ju en del att stå i dessa dagar. Jag kommer däremot fortsätta min julklappsshopping med farmor i växjö på onsdag, och med therese i karlskrona på fredag. Hoppas på något fynd!


Kvällens sällskap blev med Hanna. Massa, massa att prata om, alltid! och lika skönt varje gång att träffa dig. Fler planer inför framtiden smids. Det kommer att bli skitbra!

Tack för ikväll, och tack för idag :)


En anna sak, önskelista till jul är ett stort problem. Hittils ser min ut så här;


  • Guitarr hero
  • Hårprodukter
  • Biobiljetter
  • Ipod
  • Fransk manikyr
  • Parfym
 
Underkläder, presentkort, kläder och allt vanligt shafs är stryket.
Något annat bra tips man kan önska sig?

Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 5 december 2008 23:20

Nu är det jul i mitt rum :)

Hade gott om tid idag så passade på att julstäda mitt rum och pynta lite. Jag och Therese dissade dessutom vår morgonpromenad imorse, så då fick jag ännu mer tid till att städa innan jobbet kallade. dock väntar en joggingtur på måndag i stället! hur ska detta gå?!

Älskar julstämningen av allt pynt som kommer upp, allt det röda som lyser upp huset. Jag har massor med tomtar och ljus på mitt rum. Allt för att skapa stämning! Bilden visar ett litet smakprov :) Saknade dock julmusiken, jag hade på min musik med ljuv oljefart klang i stället. Så dansade omkring som en liten galning i rummet. Hoppas ingen utanför såg?


Idag kommer Jessica och Linnéa hem från Oslo. Undra hur det har gått för dom :D Jag håller tummarna för postivit resultat för er båda!


Jag borde egentligen sova nu. Möte på mcd imorgon 08.30

Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 4 december 2008 23:33


Begravning. V.I.F



Många tankar som har farit runt i huvudet idag, och som också har lättat väldigt mycket på mina sinnen. En sådan känslomässig stund som tynger hjärtat på samma gång som den befriar ens egen själ, befriar en annans liv/själ, som också får en att se saker på ett nytt sätt med nya perspektiv. Det är inte lätt, men det gör så att man blir starkare! Bara man tar sig igenom det, och ställer upp för sina nära och kära

Jag är glad att jag fick chansen att släppa mina känslor som har legat som en sten,  och göra en förlust till en god sak.



Nu ikväll har jag spenderat min kväll med Hanna:) Blev film och godis. Barnhemmet blev filmen. Ganska så bra. Trodde dock det skulle vara en mer skräckis film, men icke. Var helt okej ändå.Snackade otroligt mycket denna kväll. Riktigt trevligt var det :) Hoppas vi ses nu innan den 25:e Hanna. Vi får se till så att det blir av!

Tack för ikväll i vilket fall:)



Vill bara säga anledningen till min rubrik, som inte alls har något sammanhang till det jag har skrivit hittils. Det var nämligen ganska gulligt. När vi var i Församlingshemmet var det dags för mat. Efterrätten blev marsiantårta med en mycket fin ros på, tyckte både jag och min syster Kajsa. Det var en dam som serverade tårtan, och när Kajsa skulle ta en bit kom hon precis till den delen där marsipanrosen var på tårtan. Då sa hon;


Kajsa - Åh, hur ska jag nu göra, jag vill ju inte förstöra rosen?

Damen - Jodå, en ros ska en ros ha!


Då fick man se en generad syster. Så otorligt gulligt var det :) hihi.


Sista nu ; GRATTIS ASTRIT PÅ FÖDELSEDAGEN :)

Nu ska Jennie sova. Upp imorgon på promenad  med Therese!

Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 3 december 2008 23:31

 


Bästa dagen hittils med mest julstämning :)

Började först och främst att det började att snöa. Eller räknas snöblandat regn som inte lägger sig? "Jag ser det snöa" var tvungen att sjungas i vilket fall. När vi kom hem till Anna så var det riktigt mysigt. Hon hade dekorerat med polkagrisar, ljus och choklad:) Stämning!

Med alla ingerdienser klara satte vi alla igång med pepparkaksbakning :) mums! Med julmusiken på fick man en riktig julkänsla. Vi bakade en massa gott. Knäck, marsipanfigurer, funge, choklad med cornflakes, kola och massa gott :) Till och med lite pyssel gjorde vi. Så länge sen det var man pysslade. Sist var nästan i mellanstadiet känns det som :P haha.Riktigt roligt.

Hela dagen var oslagbar. Den mest roligaste och mysigaste på länge.

När allt var klart avslutades dagen med en fika med allt godis, glögg och tv:n i högsta hugg med Mysteriet På Greveholm! Kan det bli bättre?!


Anna.Stina.Linnéa.Jessica.Bella.Therese.Fredrik.Em
il.


Tack för idag :)

Love and peace.

 

Av Jennie Karlsson - 1 december 2008 14:31

1 december.

Första advent var igår. Jag hann inte ens reagera på det. Julstämningen som fanns i huset gjorde mig lite avundsjuk att jag missat starten på hela julen. Inte nog med detta, att idag så har jag varken sett julkalendern (vet inte ens vad det är för julkalander på tv?), inte fått någon chokladkalender och inte heller fått någon chokladtomte! Vad är detta?! Missar alla våra jultraditioner. Mamma och pappa tror väl inte att jag blivit för gammal för julgodis, för nehe, det blir man aldrig :D

På tal om julgodis blir det julmys med tjejerna på onsdag. Ska göra godis och pyssla lite. Ska blir riktigt roligt :) Lite glögg på det hade ju inte varit fel. Julkänslan kommer mer och mer!

och på tal om julkänsla så fick jag minsann och da både pepparkakor och lussekatter på kalaset :) dock ingen glögg, men det gick lika bra med kaffe. Gott var det. Så första lussekatten är äten i år :) Hoppas vi kommer baka egna hemma..


Nej nu ska jag jobba i växjö på mcd. Får se hur detta ska gå. en helt ny restaurang med nya vanor och nya männiksor, spännande :) Jag är chaufför. Wish me luck!


Love and peace.

Ovido - Quiz & Flashcards