Alla inlägg under juli 2008

Av Jennie Karlsson - 30 juli 2008 17:09

 




While I'm sitting here in the grass, thinking of all misstakes I've done

I'm hoping those who are above me are forgiveble

Moving on with my life, in faith to getting better

and don't lose the faith to the most loving people in life!


Well, what can I say?

I'm really sorry.

<3

Av Jennie Karlsson - 29 juli 2008 23:39

Baah, ja man blir ju galen på att nätet till mobilen ändras när man rör sig här i haparanda, och när man fortfarande är på svensk mark! kan ju inte ringa eller skicka sms, blir ju svindyrt..! Jäkla skit. Men nu har vi kommit på ett sätt att ändra det själva, som jag dock inte kommit på tidigare, utan fått värsta raseriutbrott för det jääkla nätet :P haha.


Jaja, dagen startades annars med shopping! Eller aah, finns typ bara så kallade Maxi-affärer här i närheten. Dvs inte så mycket att välja på. Om  man inte har tycke för tantkläder eller nöjer sig med barnstorlekar. Jag hittade i vilket fall en klänning, från Sisters tror jag att det var. Nöjd med den. Sen två tröjor.

Sen kommer det med bantning igen , kommer inte lyckas med detta så länge man befinner sig i dessa trakter. För idag blev det muuunkar till fikat :) alltså, dom är supergoda verkligen. men aah.. resultatet lägger sig någon annanstans :P plus, att vi åt pizza senare. fyy.



 











Sen åkte vi till den här forsen :) Tänka sig, marken på andra sidan tillhör Finland ;) så nära gränsen är vi hela tiden. Inte konstigt att teckningen krabbar!

Sen så, liten tur med syster till Coop och köpte glas och chokladkaka. Non-stop of course ;) vi skulle egentligen till max, men sen visste vi inte hur vi skulle beställa så vi tar det imorgon ist ;P haha.

Basta asvlutar kvällen gott, nu sängen :)


Goodie night.



Av Jennie Karlsson - 28 juli 2008 21:28

Trött, trött, trött dag idag... Har varit väldigt seg. Måste nog har varit denna långa bilfärden efter gårdagen. Men efter en stund inomhus med massa sprall i benen så var Jennie tvungen att hitta på någonting, så jag och syster gick till en klädbutik. Som vi förväntade oss var väldigt lockande. Men, som var en stoor besvikelse när vi väl kom fram. Märkeskläderna som vi trodde skulle finnas bakom dörren visade sig vara dåliga okända märken som dom trodde sig kunna sälja. Eller om det var Diesel eller Koola Anna så var det minsann inte den senaste modellen. Suck! Men Kajsa och jag tröstade oss med en glass på "Lågpris Netto". Mumsigt värre!:)


Vi gick vidare till Sportaffärerna. Hittade ett par byxor och pike-tröja (som jag dock inte köpte). Nej fy tusan! Mitt nya liv måste börja nu. Känner mig snart som en köttbulle som rullar fram av sig själv även på plan yta. Det som väntar mig innan kvällen är, Sit Ups! Ändå sitter jag här med chokladkakan i handen. Hm, framstegen får starta imorgon:)


Idag gjorde jag dock nya framsteg i körningen :D yeeeay, äntligen har man kommit igång igen. Det närmar sig alltmer och jag börjar redan bli nervös. Kände det redan när jag satte mig bakom ratten. Kan ju visserligen bero på den helt nya staden och vägarna som väntade mig, men bra gick det :) men min hemläxa är - PARKERING! Det är nog det värsta jaa...


--- En fråga , någon som har förslag till namn som jag kan använda i en eventuell ny blogg. Ett namn som beskriver mig väl :) Brist på fantasi..


Just live!

Day by day.



Av Jennie Karlsson - 27 juli 2008 23:07

HYVÄ ILTAA :)


Yes, då var man tillbaka till hemmaplan igen. I det häärliga vaarma, soliga, stilla och fina Sverige :) Kört runt en massa ni i Finland, och det har varit mycket trevligt. man brukar ju säga, "borta bra men hemma bäst". Kan dock inte kalla detta för hemma, men just nu är det landet som räknas ;)


Besöket hos mammas moster Sanemla och Erkki slår ju inget. Dom är ju alldels för sköna! Ett litet hinder dock att språket inte förstås till 100%. men vad fasen, det är ju bara språket. Vi förstod varandra ändå, nästan. (tur att vi hade mamma som tolk).

utsikten slår absolut inget! tänk att bo så här, vid en sjö med dess frihet! Sanelmas maaat slog ju inget heller, det ska ni veta! Husmanskost av egen odling fyllde min själ med styrka och energi. Häärligt, Jennie like.

En av upplevelserna var ute på sjön, vi fiskade :D Jag fick en lax :D wiiie! Kajsa fick en aborre, som vi dock slängde i vattnet igen, den var för liten. Men en fika på sjön är alltid mysigt. kaffe och finska munkar, mums filibaba ;)

 Tiden här gick tyvärr riktigt fort, två nätter, gick som 2 sekunder. Släktingar som det kommer att ta åratal innan man ser igen :/ synd, riktigt roliga människor som alltid är spontana ochj glädjerika :)


Vår färd fortsatte mot Svergie, men ändrade kurs mot Oulo, till mammas faster Saina. träffade en nästkusin, men kan ju ej komminicera med dom, väldigt synd. Mamma träffade två kusiner, mycket roliga :)

Glädjerika tillfällen man får ta vara på! Glömmer inte dessa dagar!!

Nu är man dock trött efter allt åkande med stilla ben sittandes i en bil! Rastlös är ordet, usch!


 


























Rolig händelse i haparanda, jag och syster på vift .


Vi har precis sett två bilar tävla med varandra.


Jag - Jaa, vi har i alla fall sett en polisbil idag..

Kajsa - Öh, där är en till...

Kajsa - Den kör fort...


haha, sen ser vi att bilarna som tävlade saktade ner och vände i en rundell och körde vidare. Dom vek av åt två olika håll.. sen följde polisbilen efter dom, med blåljus! Såklart stannade polisen den bilen som varit lugnast, så arg blev jag!

Aja, var iaf en händelse här :) Dött med poliser här annars, så antagligen en uttråkad polis för han var själv i bilen x)





Av Jennie Karlsson - 24 juli 2008 21:33



Tänka sig, att man befinner sig ungefär 160 mil sitt eget hem. Som pappa sa, om vi skulle kört söderut så hade vi varit i Italien nu. Jag ställde frågan varför vi inte kunde åkt dit i stället för att hålla oss till tråkiga Sverige :P Men aja, vi ska ju till Finland, yeeay, det är ju också utomlands ;)haha.


Jaja, det är i alla fall riktigt härligt att vara här med familjen, och bara vara. Inga direkta planer, bara gå omkring och koppla av :) otroligt skönt. Nackdelen är att man saknar er där  hemma! Det är det värsta, men tiden går fort. jag är förhoppningsvis snart hemma igen :)


Nu är det dock planerat att vi ska till Finland fredag-lördag. Spännande att träffa mamma moster, vi gjorde aldrig det förra gången vi var på besök i Finland. Så det ska bli kul. Men sen, då vill jag minsann SOLA, haha! Ligga på stranden och bara dega med familjen, sicket paradis.

Det händer en del saker här som måste berättas, men tar det senare ;) Lite av det goda får man spara till sist x)


Uppdatering kommer, höres!


Tack Astrit för kortet!

Kan tänka mig att du stortrivs i det landet.

Vi får väl se om du kommer tillbaka eller inte x)

Synd att vi inte ses nu när du kommer hem, så ha det kanon i Bulgaria :D

ta det lugnt med tjejerna ;P

Av Jennie Karlsson - 23 juli 2008 12:52

Jaa, jag sa ju att jag skulle försöka vara aktiv med bloggen här nu igen. Men har det blivit några framsteg? Icke. Därför som en del andra har gjort kanske jag ska byta blogg, så att man får lite mer inspiration till att skriva på nytt. Vi får se hur det blir med det.


Nu i vilket fall, är jag uppe i Norrbotten men min kära familj :) Hälsar på mormor och ska snart fara en massa i Finland och hälsa på en massa släkt. Det ska bli riktigt roligt!

Saknar dock alla där hemma alla redan :/


Bilder och uppdatering kommer nog allt eftersom nu dessa veckor :)


Love and peace!

Av Jennie Karlsson - 12 juli 2008 21:05

Haha, dessa två är ju bara för sköna ! Äger skansen ;P

Av Jennie Karlsson - 6 juli 2008 23:30



Tjaa !

Nu var det alt bra länge sen man skrev här. Kommer dock inte uppdatera vad som hänt under denna tiden. Tänkte att man först och främst kunde börja skriva vad som hänt denna dag, och börja om på nytt!


Har tagit det lugnt och övningskört en del med pappa. Går riktigt bra tycker jag, men backa är bara pest och pina!

Sen blev det BUGG! Jag drog mig till Folkets hus i mörrum och dansade till Kindbergs :) Dom var faktiskt riktigt bra.. Det var en riktigt trevlig kväll, det var längesen man dansade, så det var skoj ! Tack alla :)


Nu också så åker Hedvig till USA. Kommer verkligen sakna dig i massor! Men du kommer ju tillbaka som tur är, och du kommer ha det kanon där borta fastän att du är på andra sidan jordklotet:) Ha det bäst min pingla:)

Din vänner finns kvar här i Karlshamn <3


Jessi pessi åker utomlands hon också den nissen, men vara en vecka som tur är :) Will miss you too darling. hoppas jag får höra av dig ikväll :)



Don't drink and drive, just smoke and fly!

Ovido - Quiz & Flashcards