Alla inlägg under april 2008

Av Jennie Karlsson - 30 april 2008 18:20


Valborg idag då! Har varit en ganska lång dag. Haft geografi, håltimme, geografi, projekt, körlektion och teori. puuh! Nu är jag trött. Egentligen ska vi grilla och lite annat hos Anders idag, men tror inte jag ska dit. Är ganska så trött, så ska nog vara hemma och ta det lugnt idag. Behöver ju det också ibland :)

Så myys med familjen i stället. Laddar inför helgen i stället. Mösspåtagning på fredag och Granada på lördag:D visst låter det härligt ;)? haha.


Ha en bra Valborg nu.

Goodie day!

Av Jennie Karlsson - 30 april 2008 18:08

Nu har man inte skrivit på ett tag, så det blir helt enkelt att sammanfatta lite kort :)


Fredag:

Sjukt rolig kväll! Var först planerat att man skulle till Backman på grillfest, men när man fick erbjudandet att i stället åka till olofströms buggavslutning så kunde jag inte tacka nej :D

Tur var väl det, för det var den roligaste kvällen på allt bra länge faktiskt :D Träffade bl.a Jenny och Sofie, det var riktigt längesen man träffade dom. Så riktigt kul må jag säga :)


Lördag:

Idag bar det tidigt av mot Växjö med familjen. Trött som tusan! Det var riktigt trevligt, och hittade dom viktigaste sakerna jag var ute efter. D.v.s klänning och skor till STUDENTEN :D haha. Hittade dessutom en längre tjocktröja som jag har letat efter läänge, mucho fin! Träffade även farmor och Stig och när man ändå var i trakten:)

På kvällen var det dags att jobba! usch, en alldeles för lång dag för Jennie. Stängning jobbade jag dessutom. Sen blev det faktiskt utgång efteråt med Jessica :) Helt otroligt egentligen, men det var faktiskt riktigt skoj :)

Tack <3


Söndag:

Ta det lugnt, städa lite och pluugga! I stort sätt det stora hela faktiskt.

Av Jennie Karlsson - 25 april 2008 10:25

Igår var det en lugn och stillsam dag. Var hemma och tog det lugnt och pluggade lite. Sen på eftermiddagen gick jag en runda på stan med mamma:) Alltid lika trevligt. Blev till och med glass på torget, muums :D

Klockan tickade på, sen var det tags för jennies sista teorilektion! Skönt. Lektionerna är nyttiga, men kan ibland vara seeega. Som igår. Vi gick bara igenom massa papper och grejer.


Väl hemma, så blir jag förfrågad av Hanna om en promemad, och varför tacka nej till det? Det blev en runda runt stan och tillbaka. Tip som tajmat mötte jag Jessica på McD vid 9! Vi drog till Coop och köpte en mumsig godispåse som vi skulle ha hos Astrit :D

Vi körde moped (kallt som tusan) till Astrit, och där var även Johannes. Vi kollade på filmen Ps. I love you! Hur bra som helst verkligen. Har velat se den hur länge som helst, och dne var värd att vänta på, helt klart!

Sen blir det ju inte sämre när astrit är med och tittar. Han gör verkligen så man får ett gott skratt :) Men ett tips, SE FILMEN! Sjukt bra!


Nu ska jag övnngsköra, parkera dessutom :S Fy hur ska detta gå!??

Wish me luck!


Ps. I love you!



Av Jennie Karlsson - 24 april 2008 13:35


En ros som aldrig vissnar, en ros som aldrig dör

En ros som alltid finns där, när verkligheten stör

Denna ros är evig, den finns här alltid för mig

och jag vet att Du alltid kommer att förbli min vän

Av Jennie Karlsson - 23 april 2008 22:15

Frukost hemma hos mig med projektgruppen idag (dock utan vicki). Så Jennie var redan uppe vid 9 imorse för att fixa och dona med allt möjligt. Riktigt trevligt. Vi förflyttade oss sedan ut på min tomt och satte oss på en filt. Bärbar dator ut i det gröna, och slutade med intressanta samtal om flygplan och människors beteenden! Interesting !

 Vi blev alla sugna på GLASS, eftersom det var så otroligt varmt. Så vi begav oss självklart vidare till vårt stammis ställe McD! Fick bli en McFlurry, eftersom det nu för tiden inte är någon Big deal ;P Riktigt mumsigt!


Jag och jessica drog sedan till stan för att titta lite på studentkläder till lilla mig. Föll lite för en klänning. Fanns dock inte i min storlek. Får helt enkelt vänta tills på lördag. Då bär det av till Växjö för shopping :D Får hoppas man hittar något där.

Vi tog till sist en fika, sen åkte vi hemåt.


Kvällen har bestått av plugg - sola - plugg - fika - film !


Nu , goodie night!



 


Mycket trevlig dag Grabs och tösabit :)

Tack!

Av Jennie Karlsson - 23 april 2008 10:26

Bara för att Björnbröder är den bästa disneyfilmer ever!

Även om den är tecknad så har den en sån känsla, kunde till och med gråta till denna. Det ni!

Har man inte sett denna ska man definitivt göra det :)!

Jag har dock inte sett tvåan, men det få bli snart.

Av Jennie Karlsson - 22 april 2008 23:37

Nyttig dag för Jennie. Har hänt en massa idag.

Började med att verkligen RENSTÄDA mitt sjukt äckliga rum. okej, kanske inte riktigt så pass, men stökigt var det. Verkligen storstädade hela rummet. Det behövdes, nu är det underbart att komma in dit igen :P


Sen har man haft ett riktigt nyttigt samtal med jessica. Som sedan slutade med att hon kom över till mig. Vi cyklade till Coop för att köpa lite smått och gott. Sen hamnade vi till slut på min gräsmatta och hade "picknick" :) Riktigt mysigt faktiskt.

Sen var det sista dagen på barngympan. Lite sorgligt på ett sätt, man kommer sakna de små liven. Dom är så härliga. Får väl se om man får en massa lustiga sms nu när man har gett ut sitt nummer till nästan alla :o.


Efter det var det Bugg som gällde såklart! Wihuu. Åh jg är helt förälskad i att dansa. Så underbart. Idag var det dessutom krångligt. skulle lära oss en dumt extrasteg som vi ska använda oss av mitt i dansen när vi tar ett så kallat baksteg. Usch, så krångligt. men det lysta en liten glödlampan i jennies huvud efter ett litet tag ;P haha.


Imorgon väntas frukost hos mig med projektgänget (dock inte vicki). Det sista med projektet ska göras! Äntligen får det ett slut snart. Får se hur mycket vi kommer fram till.


Nu däremot, väntar sängen!

Sleep tight!




Av Jennie Karlsson - 21 april 2008 23:19


 


Älskade syster<3


Du är den absolut bästa :)


Bästa kommentaren:

(Jag) - Har han slagit ut en tand?

(Kajsa) - Va? :o nej han håller nog bara i en kapsyl.

Ehm ? HAHA

Ovido - Quiz & Flashcards