Alla inlägg under november 2008

Av Jennie Karlsson - 29 november 2008 14:58

Seg dag detta. Massor som far omkring i jennies lilla huvud. Frågor som man kanske får svar på snart? Blir ju inte bättre heller i detta otroligt uppfriskande dis som befinner sig bakom husets väggar. Har inte vågat sätta ut foten utanför dörren. eller jo, jag var tvungen att hämta en skiva i bilen som jag kunde shaka some as till ;) Allt för att bli piggare på att städa. och musik, ja det får jennie att tänka på annat. Det blir inte sämre heller när oljefat sätter sprätt på huvudet, UNDERBART! Det blev mer dans än städning kan jag meddela. Men frågan var om jag kom på andra tankar? nej, inte ens ljudet av klingande oljefat kunde dämpa mina tankar. Detta är illa, Linnéa vet hur jag menar, eller hur?;).


Med min ljusstake i fönstret hoppas jag snart på lite mer julstämning :) Nu när skrev denna mening kom jag att tänka på låten "singing in the rain". What, liksom? JUL var det jag sa. Deprimerande detta. Stackars lilla blekinge som inte får någon snö, utan får istället regn som förknippas med vinter. - dåligt.


Nu ska jag på kalas. Kanske får lite lussekatter och pepparkakor som ger en lite julkänsla. Vem vet, kanske till och med lite glögg?:)  Håller tummarna!


Love and peace.


Här får ni ett smakprov av jennies egna medicin...



Av Jennie Karlsson - 29 november 2008 12:24

Nu sitter jag här i soffan med en kopp kaffe i handen och ser nästan i kors. Så trött är jag idag. Hoppas på att koffeinet snart ska göra sitt så jennie blir pigg och glad ( som en kexchoklad ). Måste ju snart sätta igång med julpyntet:) Eller rättare sagt sätta upp ljusstakar. Är ju redan första advent imorgon, snart är det julafton:)


Igår var det buggavslutning i Karlshamn, men världens bästa orkester (inte). Om man vill dansa bugg till foxtrott låtar så kanske. Okej inte riktigt så illa, men nästan. Vi gjorde det bästa utav det iaf, så skoj hade vi :D Särskilt Jenny, hon fick ju en läckerbit på tråden ;P höhö. 

Innan dess var tjejerna hos Linnéa på middag. Mums :) Med ett uppdrag i fickan och charader att uppträda, så blev det väldigt lyckat! Med en egen changer ( hur stavas det? ). 


Nu kallas sengångaren till arbetet.

Love and peace.




Av Jennie Karlsson - 27 november 2008 17:30

På tal om få saker som får en att skratta när man är själv. Jag kom på en klassiker för min del. Den går alltid hem. kan inte sluta skratta, den är ju såå söt :)

Take a look :)

Av Jennie Karlsson - 27 november 2008 15:17

Kors i taket säger jag som jessica brukar säga nu för tiden. och det kan man faktiskt säga, för jennie har varit duktig den senaste veckan. "Har startat ett nytt liv". Nej kanske inte, men nästan. Nu har jag nämligen, denna veckan, gått på två spinning pass. Till och med idag vid middagstid. Satsigt eller hur? Wille "tvingade" dit mig, så jag tog med jessica :) Fy vad jobbigt, men fy vad skönt efteråt! funderar på att träna bodypump ikväll också. men då börjar jag nästan känna mig som en träningsnarkoman, haha.

För varje morgon, mån-fre, ska jag och therese dessutom pallra oss upp vid 9 på morgonen och gå en runda! Hittils har det funkat jättebra :) Förutom när vi nästan gick vilse i skogen igår, men aja .. Imorse blev det dock inget för jag jobbade stägning igår, så orkade inte detta. Men imorgon, då banne mig. då åker gympaskorna på.


Enligt vissa klagomål på små rumpor, lever snart inte länge till. Big ass, that's the shit ;) haha.


love and peace.

Av Jennie Karlsson - 22 november 2008 13:32

 


Vad jag gillar vintern!

Nu när kylan börjar komma och mörkret lägger sig över gatorna.Så mysigt! Jag ser en sådan vacker bild i huvudet. Staden som ligger täckt med mysig belysning. Torgen är fulla med pynt till marknaden. Alla folk är glada och planera julklappar. 

Älskar denna årstiden, trots den enorma kylan.

Gillar dock inte kylan vid fel tillfällen. T. ex när man vaknar på mornarna och man ligger varmt och skönt undet täcket. Sen sträcker man ut en tå, så är den ISkallt! Men , det tillhör väl det också. Men undviks helst :)  


Tack vare denna känsla så planeras en resa till Köpenhamn. Hade varit supermysigt! Julmarknad i en storstad. Låter inte så dumt, eller hur?I

och med denna julstämning, måste det planeras en kväll att göra julgodis! vad sägs?:)


Nu ska jag snart in till stan med mamma och kolla på vinterjacka:)

Sen blir det Sex And The City vaka med Anna och Jessica.

Tonight - Fest hos Stina!  


Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 20 november 2008 01:10

Jaha, nu har man precis kommit hem från sitt favoritställe mcd. Kan man aldrig dra sig från det stället? Hade däremot väldigt trevligt sällskap, jessica :) som det var ett tag sen man umgicks med ändå. Jag vill nog hålla med om vad frida sa till mig häromdagen på jobbet, och särskilt den kvällen. Att mcd ger en men för livet! Det uttrycket var mest utmärkt för martins och fridas enormt sjukt dumma humor? Ja helt otroliga är dom iaf.. Ikväll satt jag och jessica i vilket fall och klurade på sudoku. Hade liksom inget bättre för oss :P Visade sig att jag var en liten mästare på detta, och kanske tänkte lite mer invecklat än vad jag borde, enligt jessica åtminstonde. Fast jag löste en hel del gåtor, fler än lilla tösen ;D mohaha. Sen måste det tilläggas att aftonbladets horoskop är kasst för tillfället! Inget uppmuntrande...


Har ni tänkt på hur sällan man egentligen tilltalar sina vänner deras namn? Det kom jag och jessica på idag. När man hör sitt namn tror man att något allvarligt väntar en. Jag brukar nämligen börja, t,ex genom sms börja skriva det namn jag skriver till. Det var då jag upptäckte när jag fick samma tillbaka ; "Hej Jennie", att oj, vad konstigt det var att läsa sitt eget namn så :P ja helt konstigt var det..  Så  nu ska jag börja med att att tilltala allas namn mer, kanske mer uppskattande egentligen?


Imorgon är det dags för fika med Therese:) Ska bli trevligt.  

Sen blir det att se fram emot helgen!

- förfest anna - buggavslutning - sex and the city vaka med anna - fest hos stina!

sicken helg det kommer att bli!


Sleep tight!


Av Jennie Karlsson - 15 november 2008 18:25

Love this song!

Den sitter stenhårt i min hjärna just nu.

En av dom bästa favoriterna :)

Ovido - Quiz & Flashcards