Alla inlägg under maj 2008

Av Jennie Karlsson - 15 maj 2008 12:00

Jag håller just nu på att skriva ett arbete om Anorexi. Ja, vad ska man säga. man får sig alltid en tankeställare när man jobbar med sådana här ämnen. Man har inte den förståelsen hur man kan behandla sig själv och sin kropp på det sättet, och samtidigt inte förstå innebörden vad som händer med livet och dess konsekvenser.  Hur man kan utsätta sig själv för en sådan plåga.

Reklam och media är ett evigt malande och är en ideal hur en människa ska bete sig och hur man ska se ut. Det påverkar oss alla något så grymt, framför allt ungdomar som går igenom en period att känna sig "accepterade". Man visar fel bild utav verkligenheten, att använda sig av overkligt smala modeller som bär upp kläder och ger budskapet att det är så här man ska se ut i dagens samhälle för att må bra.

Konsekvenserna blir raka motsatsen. Psyket hos en människa tar till slut över av präglandet av att hela tiden vara besatt av sin kropp och sitt utseende.

Att från början, en fullt frisk människa, på grund av en oemotståndlig påverkan, kan utsätta sitt liv i fara på grund av en strävan av tro, att må bättre om man är smal.

Samhället går över styr med det mesta, man kanske borde tänka på dem idealer som sänds ut genom reklam, och hur man kan förbättra dessa situationer, så att man inte påverkar och pressar människor negativt.


Have a nice day!

Eat and live!

Av Jennie Karlsson - 12 maj 2008 16:10

Mitt i pluggandet hör man denna gulliga låten.

Hur söööt som helst, man blir så pigg och gla' av att höra den :)!

Av Jennie Karlsson - 8 maj 2008 19:25

Man tror att man vet hur man själv är som person, men sen märker man att människorna runt omkring en, framför allt dom närmaste, att man inte är sig lik längre. Man beter sig inte som man brukar och får lite mer kritik än vad man brukar få. Ibland är det nyttigt, men ibland blir man även ledsen beroende på vilken kritik man får. När man får höra sådant som man passioneras av mest, att det inte ska pratas, så sjunker glädjen i själen. Den som hela tiden håller en på topp, och orkar med vardagen.


Jag själv vet att jag har förändrats en aning den senaste tiden. Tyvärr kan jag inte heller kontrollera det, och märker inte heller när jag förändras utan det smyger sakta men säkert fram i min personlighet. Kommentarer man får gör så att man tänker till, jag vill tillbaka till mitt gamla jag. Frågan är bara, vad  är det som har format den jag är just nu? Varför beter jag mig som jag gör? Tänker jag bara på mig själv eller gör jag bara det som känns bäst för mig. Det är så många saker i livet som man tror är en lycklig stund i livet, men sedan bara flyger iväg, utan några svar. Svek tär på människan, och därför skapar man ett nytt beteende? Jag tror, att jag av mina besvikelser vill hitta lyckan, men vet inte hur. Man gör saker som man inte brukar göra och relaterar till saker som är nytt och mer "spännande" än den vanliga vardagen. Mina närmaste vänner betyder allt ! Fast dom har haft andra tankar, vilket gör mig ledsen ibland. Eftersom jag inte kan göra det som gör mig lycklig utan att få dåligt samvete. Men det är tack vare mina vänner som jag överlever, jag skulle aldrig klara mig utan er <3 Även om jag inte alltid visar det, så hoppas jag att alla förstår det.

Vi förändras hela tiden, därför ska jag fortsätta att försöka ändra på mig. Till det bättre!


Let's keep changing the human mind.

Av Jennie Karlsson - 8 maj 2008 12:01


Om jag vill tävlingsdansa? Oh yees!


Blev tillfrågad nu i veckan av en buggkompis om jag var intresserad av att börja tävlingsdansa, och gissa vad? JAG VILL !:)

Alltså buggen har bara blivit roligare och roligare den senaste tiden. Jag inte vara utan den, känner att jag vill utvecklas mer och mer inom det.

Så det blir att fundera lite nu och kolla upp om man har möjlighet att lägga ner den tid som krävs för att tävlingsdansa. Men mitt hjärta säger, att jag vill oerhört mycket. Man brukar väl säga, att man ska följa sitt hjärta?:)


Love and peace!

Av Jennie Karlsson - 4 maj 2008 22:31

Wiiiiie ! Igår åkte jag till Granada med denna killen:) Det var jätteskoj verkligen, träffade en massa roliga människor. Ola framför allt, jättelängesen man träffade dig ju :) Alltid lika kul att umågs med olofström nissarna dessutom ju. Så tack så mycket jenny, sofie och emil :) Kul kul att umgås verkligen!:) han dock inte säga hej då till er, men en rolig kväll var det i alla fall !

Det som var mest trist var att tiden gick så otrolgit fort ! hade aldrig kunnat tro att fyra timmar skulle kunna kännas som två! jag trodde nämligen att klockan var tolv, sen här jag orkesten säga att dom ska spela deras sista låt. jag ba; va? slutar dom spela innan granada stänger? Sen upplyste Johannes mig om att klockan var nästan halv två. jag blev lite besviken, ville ju dansa mera! Men aja, det kommer ju fler chanser till det. Ska till exempel antagligen till jämshög imorgon och dansa lite :) wihuu!


Helskön lördag var det i alla fall, så tack Johannes framför allt :) Sen alla andra, för jag hade grymt skoj!


Måste ju tillägga att mösspåtagningen i fredags var ju helt underbar den också! Sjukt kul kväll, och definitivt bland dom roligaste på harrys, musiken ägde :D Jennie like !

Intressesanta samtal blev det dessutom, men skönt för hjärtat :)


Nu ska jennie sooova,

Goodie night :)

Av Jennie Karlsson - 2 maj 2008 11:13

Igår blev det ett långt besök på McDonalds med projektgruppen. Vi tillbringade ungefär 5 timmar där och jobbade med vår rapport. Gick riktigt bra faktiskt ! Blev dock inte helt klara, men nu är det inte mycket kvar:) Skönt.


På kvällen for man iväg till Gungvala för att besöka Linnéa. Det var mycket trevligt. En massa att prata om som vanligt :) Vi kollade på The  Heartbreak Kid, den var faktiskt bra! Men förväntade mig lite mer av den. För hade hört att man skrattade sig igenom typ hela filmen, men det gjorde man inte :P Klart godkänd blev den i alla fall :)



Ikväll är det mösspåtagning ! :D Skitskooj! Får se hur kvällen slutar, men det återstår att se.

Ha en trevlans bra dag gott folk :)!

Ovido - Quiz & Flashcards