Alla inlägg under augusti 2008

Av Jennie Karlsson - 31 augusti 2008 15:08

Har precis kollat på den här filmen, Rambo. Den var skitbra verkligen. Lite rå vissa delar kan jag erkänna, men ändå inte uppskräckande. Så den får bra betyg :)

Tycker om att titta på film, man lever helt plötsligt i en annan värld. Glömmer allting runt omkring sig, och det tycker jag faktiskt är ganska skönt. Vissa stunder.



Mitt liv för dagen är att spendera min dyrbara tid i soffan. Familjen kom dessutom precis hem. Mamma och pappa har varit i Kivik och inhandlat lite gottis, så får ta en titt på det nu.



Sen ikväll är det även DANS! Jag mår kasst, men jag ska dit ändå :P Blir ni förvånade? Men lite honungste och sömn på det så blir det kalas. Får se konsekvenserna av detta imorgon.

Ha det naajs, Ciao.

Av Jennie Karlsson - 31 augusti 2008 10:32

Det har varit en intensiv helg, som verkligen har tagit kål på mig till en viss del. Resultatet visas idag , en slutkörd Jennie som är hyffsat sjuk. Kanske till och med har inflammation? Inte bra detta! och det är ju bug ikväll dessutom, som jag INTE ska missa! Så det blir en powerkur med tillfrisknings preparat för att orka med kvällen :P min dag ser ut som så att jag ska, SOVA, för det har jag knappt hunnit göra :P


För i fredags jobbade jag 10-17. Sjukt seg dag.Redan då började jag bli krasslig i halsen. Men tror du Jennie bryr sig om det när det är utgång på g?:P nehe du. Förfest hos Bella med mathias, kaba, filip och linnéa :) Det var väldans trevligt. Jag var dock nykter, och kvällen chaffis :) 

Väl på Harry's skulle vi dansa järnet, vilket vi gjorde. men vad fasen händer med musiken? Jo, den blir bara sämre och sämre! och då blir det så här illa att jag måste dra upp det här citat igen, tyvärr! "  Dålig musik, är en dålig dj. Att man fick ta upp det ännu en helg, tragiskt detta. Skärpning Harry's, bättre kan ni!

Annars var detta en kanon kväll! Träffade en massa trevligt folk. Elin, isabell, linnéa t, becca och HANNA, som var full som sautan x) haha. Sen kom jessica efter att hon jobbat! Många andra härliga människor var där, så det resulterade en superkväll helt enkelt :D 


med inte så många timmars sömn skulle man upp tidigt som attan för att bege sig på en shoppingtur till Växjö med syster och hennes pojkvän filip. Mycket trevlig dag! Hittade två baslinnen, en pösigare tröja med et GRYMT tryck på :D en tröja och en längre stickad tröja. Blev supernöjd med detta. Till och med plånboken ler en aning fortfarande så ;P haha.

På kvällen var det tänkt att ligga hema i soffan, för jag mådde sådär. Men det blev minsann en runda till sabinas fest. Hämtade upp jessica på jobbet. Alla var pigga och glada hos sabina ;)När vi kom dit gjorde dom något liknande irländsk julafton, så det kan vara beskrivningen på kvällen. Dom onyktra, alltså inte jag och jessica, skulle dra vidare på andra fester. Så jag och jessica drog in en runda till staden och kollade läget. Satte oss på bönan och tog en kebabtallrik, mumsfilibaba. men trötta som vi var så åkte vi till slut hem. Men det var en riktigt trevlig kväll och helg! Tack allihopa för detta!:) 


Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 25 augusti 2008 10:56

Uppdatering av de senaste dagarna. Inte funnit ork i att skriva.


I fredags var en speciell kväll. Började med förfest hos Sabina, firande för att hon fyllt 18 :D Grattis till dig! Det var mycket trevligt. Alla följde dock inte med ut till Harry's, dessutom inte födelsedagsbarnet, fy skam x)! Träffade ist på lite trevligt folk ute. Bl.a Elin, Frida, Johanna Moscan och hennes kompis. Blev en väldigt lyckad kväll. Men synd att en del förhoppningar gick i kras...


Lördagen gick åt till att jobba, på kvällen... Gick fint, lite småsegt. Men med rätt personal så går det mesta :D haha.

Blev ett tidigare besök på sitt vardagliga ställe, och tog såklart en Latte för att orka med dagen. Mycket trevligt :)


Söndagen firades ett födelsedags'barn', pappa :D 45 år nu. Inte illa alltså, men Grattis ändå :) Farmor, Stig och Inga kom p besök, sen begav jag  mig till jobbet mitt i firandet. trodde det skulle bli en intensiv kväll efte ryktet om folkmassor som skulle komma efter Joe Labero. Men icke, det var den lugnaste kvällen jag varit med om på ett bra tag...! Så det var lyckat.


Idag blir det en nytto göra dag och jobba på kvällen.


Love and peace.

Av Jennie Karlsson - 19 augusti 2008 21:15

Yees, idag har Jennie minsann knappt rört på fläsket. Legat i soffan typ halva dagen och kollat på OS :P Verkligen inte orkat göra någonting. Skulle spenderat lite tid med Hanna idag på dagen. men nee, sen dissar hon mig den lilla busfian, så blir att stanna hemma och slappa :)


Sen åkte jag in till staden för att ta en fika med Matilda :D det var riktigt trevligt må jag säga. Var längesen man träffade henne, så roligt att få prata lite :) Vi får göra om det någon dag nu innan du åker iväg till dom varmare trakterna ;) hehe.


Så nu sitter jag här hemma i soffan igen och bygger upp kroppen med lite mjölkchoklad, muums filibaba :) Kanske borde lägga sig tidigt denna kväll? Längesen man gjorde det.

Ha det kalas!

Av Jennie Karlsson - 17 augusti 2008 15:13

En trött Jennie stiger upp redan 8.00 igår för att jobba 10-16. Lugn dag på jobbet, dock lite seg. Jessica och jag fick däremot äga DT:n sista timmen :D


Sen hemåt för att fixa sig inför kvällen. Jag, Linnéa och Nathalie var denna kväll för att fira Julia, som fyller arton idag. Grattis :)

Den blev en förfest till en annan.                                   

Riktigt roligt :) sen gick vi vidare

för att rocka loss på Harry's!

Grymt rolig kväll! Blev dessutom

en efterlängtad Tequila snaps!:D

Karlandersson is the shit ;D

Efter en lång stunds ringande fick

jag och Linnéa äntligen tag på en

taxi, och fick somna gott efter en

lyckad kväll :) Tack tjejer!


Av Jennie Karlsson - 15 augusti 2008 17:32

 Ja, nu är jag riktigt sugen på att börja träna något. Funderade på friidrott? Saknar det verkligen riktigt mycket! Hade varit kul att bara träna tillsammans med dig Linnéa igen ;)

Men samtidigt tycker pappa och Syrrans kompis pappa att jag ska börja i deras fotbollslag..! Jaa, det är ett stort 


mysterium detta hur jag ska göra. Ett nybörjar lag div. 5 i Asarum, kanske skulle varit något?:P Det tåls att fundera på detta. Får se hur detta slutar!

Jennie saknar ju självklart dansen, som startar i höst. Så vi får låta framtiden besluta detta längre fram :)


Love and peace!

Av Jennie Karlsson - 15 augusti 2008 11:36


Gårdagen börjar med några timmar på jobbet, 11-15. Det var lugnt, inte mycket stress och lagom mycket med folk :)Jag är ändå lagom trött och somnar när jag kommer hem!Får ett sms som nästan får mig på dåligt samvete. Det var från Jessica och undrar om jag vill TRÄNA bodypump med henne. Jag min latmask orkar såklart inte( vilken tur att du inte heller orkade sen jessica ;) ), och åker istället till Olofström för att kolla på syrrans match:) Seg och jämn match som slutade 0-0.


Jag planerade sedan en luuugn och sköön kväll hemma i soffan. Men icke sa nicke. Stammisen jessica drog med mig till McD och det blev en fikastund med Latte:) Johannes kände visst på sig att vi skulle hålla till på mcd, så fick även ett besök av honom :) mycket trevligt! Dock skulle han säga Hejdå, för att han ska flytta idag! Sorgligt. Men tur att det inte är så långt, jag kommer garanterat och hälsar på dig :D

Vicki jobbade också denna kväll, och kom efter att hon hade slutat.Var en mycket trevlig kväll, tack så mycket!


Have a nice day!

Av Jennie Karlsson - 13 augusti 2008 02:15

Alltså, halle da.


Idag har man varit med Hanna :) Gått en ganska lång runda minsann. Riktigt imponerad, min fettrika kropp nu för tiden behövde denna motion :P haha. Vi hyrde verkligen VÄRLDENS bästa film, The Notebook. Den var oslabar, så gripande verkligen. Vi kollade på den tvåå ånger till och med. Inte illa det, aldrig gjort det i rad innan. Så detta är verkligen en film jag rekommenderar!:) Grät båda gångerna! Tack för denna kvällen/natten Hanna, sjuk kul verkligen. Måste göras om snarast !


Imorgon väntar en lugn dag med en massa jobb på kvällen, suck!


Sen, VÄLOMNA HEM BOYS! Hoppas resan gick bra :)


Goddie night!

Ovido - Quiz & Flashcards